احداث سد‌های اشراق و زرین رود در خدابنده 

استاندار زنجان گفت: برای حل مشکل آب خدابنده، سد‌های اشراق و زرین رود در این شهرستان احداث خواهد شد و این طرح‌ها اکنون در مرحله مطالعه است.

افشارچی با بیان اینکه خدابنده شهرستان پهناور و مستعدی است، گفت: در این منطقه در بیش از ۹۵ درصد روستا‌ها ساختار انتقال برق تغییر داده شده است.

او بااشاره به اینکه در این شهرستان به ۲۴ روستا گازرسانی شد، افزود: در کل استان، پروژه گازرسانی به ۴۲ روستا افتتاح و تا پایان سال نیز پروژه گازرسانی در ۷۰ روستای دیگر افتتاح خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به اقدامات حوزه راه در این شهرستان، ادامه داد: ۱۶ کیلومتر راه در خدابنده افتتاح و در حوزه معابر روستایی نیز راه حدود ۵۰ روستا آسفالت‌ریزی شد.

افشارچی گفت: در حوزه آموزش‌وپرورش نیز دو مدرسه که بخشی از اعتبارات آن دولتی و بخش دیگر با کمک خیرین تامین شده بود، افتتاح شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه مسائل حوزه آب باید در سطح کلان حل شود، افزود: با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه و با اعتبارات دولتی آب‌رسانی به ۵۳ روستا به اتمام رسیده و آب‌رسانی به ۱۱۹ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

او ادامه داد: در راستای حل مشکلات آب خدابنده، دو سد در این شهرستان با عناوین اشراق و زرین‌رود احداث خواهد شد. این سد‌ها مشکلات آبی خدابنده را در آینده حل خواهد کرد و این طرح‌ها اکنون در مرحله مطالعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.